Kup bilet

Warszawska „Concert Spirituel” - koncert trzech pokoleń

17:00

Warszawska “Concert Spirituel” - Koncert Trzech Pokoleń odbędzie się w ramach XXX Festiwalu Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej, którego pomysłodawczynią i dyrektorem artystycznym, nieprzerwanie od 1992r. jest dr hab. Agata Sapiecha (prof. UMFC), wybitna skrzypaczka i pedagog. Festiwal MLAMD jest jednym z najważniejszych wydarzeń  muzyki dawnej w Polsce. Koncerty odbywają się w prestiżowych salach: Filharmonii Narodowej, Studio Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, na Zamku Królewskim, Muzeum Pałacu w Wilanowie. Transmitowane są przez Polskie Radio, TVP oraz Europejską Unię Nadawców (Euroradio). Obecność najwyższej klasy muzyków z Polski i zagranicy, transmisje w ramach Euroradia to rekomendacja najwyższej jakości artystycznej wydarzenia.

Tegoroczna, jubileuszowa edycja, opatrzona została podtytułem: „Concert Spirituel w Warszawie. Owoce trzydziestolecia MLAMD”. Nawiązuje on z jednej strony do założonej w 1725 roku  pierwszej francuskiej instytucji organizującej koncerty dla szerokiej publiczności a z drugiej - do nazwy Fundacji, która zajmuje się organizacją MLAMD od 30 lat, czego owocem są kolejne pokolenia znakomitych artystów.  


Program:

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)                

Koncert c-moll BWV 1060 na 2 klawesyny, smyczki i basso continuo


Antonio Vivaldi (1678 - 1741)                    

Concerto for 2 Flutes in C major, RV 533

                                     

Antoine de Lhoyer (1762 - 1858)                    

Concerto op. 16 na gitarę i smyczki     

              

Antonio Vivaldi                        

Sonata F-dur na dwoje skrzypiec, RV 70

Allegro – Larghetto – Allegro molto        


Georg Friedrich Haendel (1685 - 1759)                        

Aria z opery “Rinaldo” - Venti turbini                                                                                  

Aria z opery “Tolomeo”- Stille amare 


Antonio Vivaldi 

Aria z oratorium “Juditha Triumphans” - Armatae face


Francesco Geminiani (1687 - 1762)                

Concerto grosso wg Sonaty op. 5 Nr 1, D-dur A. Corellego


Wykonawcy:

Anna Radziejewska mezzosopran

Elżbieta Stefańska, Krzysztof Garstka klawesyny

Simon Standage, Agata Sapiecha skrzypce barokowe

Małgorzata Wojciechowska, Wioletta Wysopal barokowe flety traverso

Mateusz Kowalski gitara (XVIII w)


ORKIESTRA BAROKOWA 3 pokoleń MLAMD (IL TEMPO i GOŚCIE XXX MLAMD)

pod dyr. Simona Standage'a 


Prowadzenie koncertu: red. Marcin Majchrowski (POLSKIE RADIO Program 2)


Bilety:

Bilety dostępne w serwisie Bilety24


Bio:

Anna Radziejewska

Mezzosopran. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu Jerzego Artysza (dyplom z wyróżnieniem w 1998).

W latach 1999–2017 była solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Występowała w najbardziej prestiżowych teatrach operowych oraz salach koncertowych Europy i Japonii. Brała udział w wiodących festiwalach – m.in. Salzburg Festspiele, Holland Festival, Maerz Festival Berlin, Wiener Festwochen, Schwetzingen Festival, Warszawska Jesień.

Od debiutu w roli Lady Macbeth w operze Macbeth S. Sciarrino w Luzernie (2004), jest zaliczana do czołowych wykonawczyń utworów kompozytora na świecie. Specjalnie dla niej Sciarrino skomponował m.in. partię Izumi w operze Da gelo a gelo oraz La Donny w operze Superflumina, a także utwór kameralny Immagina il deserto. Wielokrotnie kreowała rolę La Malaspiny w Luci mie traditrici, Suzarry w L’altro giardino, wystąpiła w La nuova Euridice w Teatro alla Scala w Mediolanie i in.

Wystąpiła w skomponowanych z myślą o niej partiach w operze Transcryptum W. Blecharza (prapremiera 2013) oraz Orfeé D. Przybylskiego (prapremiera 2015). Kreowała także role w inscenizacjach oper Haendla, Vivaldiego, Janáčka, Mascagniego, Mozarta, Czajkowskiego, Rossiniego, Pucciniego, Sikory, współpracując m.in. z takimi reżyserami jak T. Brown, R. Carsen, R. Horn, A. Freyer, V. Boussard, L. Engels, A. Schwalbach, K. Thoma, R. Peryt, M. Prus, J. Stokalska, M. Weiss, N. Kozłowska, R. Hoffmann, P. Partum, M. Hackenbeck, J. Schloemer, M. Treliński.

W swoim bogatym repertuarze posiada również pieśni, utwory kameralne oraz dzieła oratoryjno-kantatowe. Koncertuje z uznanymi zespołami muzyki dawnej (Collegium Musicum Koeln, Concerto Vocale, Il Tempo, MACV, La Fenice, Royal Baroque Ensemble) i współczesnej (Klangforum Wien, Algoritmo, Icarus, London Sinfonietta, Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble, Aukso).

Współpracowała z takimi dyrygentami jak: H. Bicket, I. Bolton, A. Cremonesi, A. Spering, P. Carignani, E. Pomarico, M. Tabachnik, J. Ch. Spinosi, F. Layer, J. Tubery, S. Rouland, J. Debus, T. Ceccherini, B. Furrer, D. Grossman, A. Wit, W. Michniewski, J. Kasprzyk, M. Angius, J. Maksymiuk, M. Moś, R. Zimak, L. Stawarz, W. Kłosiewicz, Z. Graca, R. Silva, K. Bumann, P. Fiugajski.

Ma w swoim dorobku ma liczne nagrania płytowe realizowane m.in. z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej. Nagrywała też utwory S. Sciarrino. Od 2007 roku współpracuje z wydawnictwem DUX, dla którego wraz z pianistą Mariuszem Rutkowskim nagrała m.in. albumy z pieśniami Paderewskiego, Szymanowskiego, Lutosławskiego i Kolberga.

Wśród otrzymanych wyróżnień za nagrania z jej udziałem znalazły się m.in. nominacje do nagrody Fryderyk, nagroda Selecionée par ARTE oraz Orfée D’Or 2009, a w 2018 – Fryderyk oraz Feniks za nagranie barokowego oratorium A. Caldary. Jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych. Odznaczona brązowym medalem Gloria Artis oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Od 1999 roku prowadzi również działalność pedagogiczną. Prowadzi klasę śpiewu na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina (prof. dr hab.) Często zapraszana jest również do prowadzenia kursów mistrzowskich.

Od 2017 jest solistką Polskiej Opery Królewskiej.


Elżbieta Stefańska urodziła się w Krakowie jako córka słynnej pianistki HALINY CZERNY-STEFAŃSKIEJ i profesora fortepianu Ludwika Stefańskiego. Już we wczesnym dzieciństwie zdradzała niezwykłą muzykalność, a gry na fortepianie uczyła się u swego ojca - profesora Akademii Muzycznej - Ludwika Stefańskiego. Studia ukończyła w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Krakowie, pod kierunkiem wybitnego klawesynisty niemieckiego, profesora Hansa Pischnera z Berlina. Po uzyskaniu dyplomu swoje umiejętności wzbogacała na międzynarodowych kursach w Sienie i Weimarze, pod kierunkiem znakomitych europejskich klawesynistów, m.in. takich jak: Zuzanna Ruzickova czy Ruggiero Gerlin.

W roku 1964 otrzymała dwie pierwsze nagrody na Konkursie Muzyki Dawnej w Łodzi za wykonanie utworów kompozytorów epoki baroku - na fortepianie i klawesynie. W roku 1965 została laureatką głównej nagrody Międzynarodowego Konkursu Muzycznego w Genewie, otrzymując równocześnie nagrodę specjalną im. Henri Ghez dla najlepszego klawesynisty konkursu.

W następnych latach, za wybitne osiągnięcia artystyczne Trio Barokowego, została uhonorowana Nagrodą Miasta Krakowa, wraz z flecistką Barbarą Świątek i wiolonczelistą Jerzym Klockiem. "Laur Melomanów Krakowskich" otrzymała "w dowód uznania i wdzięczności za popularyzowanie pięknej muzyki".

Uczestnicy również wielokrotnie w wielu krajowych i zagranicznych festiwalach jako solistka i kameralistka, m. in. w Hanowerze, Halle (Festiwal Haendlowski), Lipsku (Festiwal Bachowski), Shiraz (Iran), Orvieto, Interlaken (Szwajcaria), Gaming (Austria), Paryż.

W repertuarze Elżbiety Stefańskiej znajdują się dzieła muzyki solowej i kameralnej epoki renesansu, baroku, klasycznej, jak również XX-wiecznej, w tym także muzyki kompozytorów polskich dawnych i współczesnych. Artystka w swej wieloletniej karierze muzycznej dokonała bardzo licznych nagrań radiowych i telewizyjnych, jak również płytowych dla Polskich Nagrań, Emi Elektroli, Decca, Fonit Cetra, NAXOS.

W latach 1974-82 była solistką Radia i Telewizji. Elżbieta Stefańska, oprócz działalności koncertowej, brała czynny udział jako juror w konkursach muzycznych tak krajowych jak i zagranicznych. Na szczególną uwagę zasługuje I Konkurs Klawesynowy im. Wandy Landowskiej, którego była organizatorem (Kraków 1985), pełniąc równocześnie funkcję przewodniczącej jury.

W roku 1970 uczestniczyła w jury Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego w Monachium. W 1992 roku brała udział w jury Międzynarodowego Konkursu Bachowskiego w Lipsku, a w 1993 w Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym w Warszawie. Była też jurorem w dwóch Ogólnopolskich Konkursach Gitarowych w Krakowie (w latach 1986-87). W roku 1990 jako juror uczestniczyła w Konkursie Pianistycznym w Taipei (Tajwan).

Jest profesorem Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie prowadzi klasę klawesynu. W latach 1981-90 pełniła funkcję kierownika Katedry Klawesynu i Instrumentów Dawnych.

W latach 1990-2004 na szlakach jej koncertowych podróży pojawia się wielokrotnie Japonia, Korea Południowa i Tajwan, w których to krajach odbyła liczne i znaczące w jej karierze artystycznej koncerty. Zaowocowały one wieloma nagraniami zarówno telewizyjnymi jak i radiowymi. Z okazji Roku Mozartowskiego w firmie fonograficznej Pony Canyon (Tokio) nagrała osiemnaście Sonat W. A. Mozarta (sześć płyt CD) na instrumencie -pianoforte- z czasów kompozytora. Dla tej samej firmy nagrała również liczne utwory J. S. Bacha na klawesynie, także w wersji kompaktowej.

Od 1991 do 2001 występowała w duecie fortepianowym ze swoją matką Haliną Czerny-Stefańską, koncertując z powodzeniem w kraju i zagranicą. Program duetu obejmował dzieła kompozytorów od epoki klasycznej do współczesnej. Razem z matką nagrała dla firmy Selene CD z tańcami polskimi od Renesansu do Chopina. Dla firmy DUX dokonała nagrania koncertów klawesynowych J. S. Bacha ze swoimi studentami. Płyta ta otrzymała nominację do nagrody „Fryderyk”.

Artystka nieustannie prowadzi bogatą działalność koncertową w kraju i zagranicą. Fascynacja tańcem barokowym i renesansowym artystki zaowocowała współpracą z baletem „Ardente Sole”, specjalizującym się w kultywowaniu tańca historycznego. Klawesynistka tworzy z tym zespołem koncerty – spektakle tańców europejskich XVII., XVIII. i XIX. w. Artystka współpracuje również z tak znakomitymi artystami jak skrzypaczki Kaja Danczowska i Agata Sapieha.


Krzysztof Garstka

Klawesynista i pedagog, z zamiłowania oraz zawodu związany przede wszystkim ze światem dawnej opery oraz XVII- i XVIII-wiecznej muzyki wokalno-instrumentalnej. Z operą związany od czasów studenckich, swoje zamiłowanie do muzyki wokalnej rozwinął dzięki kontaktowi i współpracy z czołowymi polskimi wokalistami – Olgą Pasiecznik, Anną Radziejewską, Jadwigą Rappe oraz Arturem Stefanowiczem. Pierwsze kroki w prowadzeniu zespołów stawiał z założoną przez siebie orkiestrą instrumentów historycznych Gradus ad Parnassum, z którą zrealizował swoje pierwsze produkcje operowe (La Serva Padrona Giovanniego Battisty Pergolesiego, Il Coronazione di Poppea Claudio Monteverdiego, Aci, Galatea e Polifemo Georga Friedricha Händla). Jako członek-założyciel stowarzyszenia Dramma per Musica rokrocznie bierze czynny udział w kolejnych edycjach Festiwalu Oper Barokowych w Warszawie. 

W 2018 roku objął stanowisko kierownika muzycznego zespołu instrumentów dawnych Capella Regia Polona przy Polskiej Operze Królewskiej w Warszawie. Z zespołem tym poprowadził m.in. szereg spektakli operowych (Rodelinda Georga Friedricha Händla, L’Orfeo i L’Incoronazione di Poppea Claudio Monteverdiego, Scene Buffe Alessandro Scarlattiego, Dido and Aeneas Henry’ego Purcella, Acis and Galatea Georga Friedricha Händla) oraz koncertów oratoryjno-kantatowych i instrumentalnych. 

W 2018 roku otrzymał stopień doktora w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, gdzie obecnie wykłada na stanowisku adiunkta w Katedrze Organów i Klawesynu. W warszawskiej uczelni ukończył również studia klawesynowe w klasie Aliny Ratkowskiej oraz Leszka Kędrackiego. Jest także absolwentem studiów podyplomowych w klasie Andrei Marcona w Schola Cantorum Basiliensis (Szwajcaria) oraz stypendystą programu Erasmus-Socrates, w ramach którego odbył półroczne studia pod kierunkiem Evy Marii Polerus oraz Michaela Hella w Universität für Musik und Darstellende Kunst w Grazu (Austria). Uczestniczył w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Jespera Christensena, Marieke Spaans i Nicholasa Parle’a. 

Kilkukrotnie nagradzany podczas konkursów klawesynowych, m.in. pierwszą nagrodą w I Ogólnopolskim Akademickim Konkursie Klawesynowym w Poznaniu (2009), wyróżnieniem podczas konkursu Praskiej Wiosny (Prazskie Jaro, 2017) oraz trzecią nagrodą w XVII Konkursie Klawesynowym Paola Bernardi w Bolonii (2017). 


Agata Sapiecha - skrzypaczka, dr habilitowana, pedagog, założycielka i kierownik artystyczny zespołu„Il Tempo” (1990), z którym koncertowała prawie w całej Europie, USA, Kanadzie, Kirgizji, a także miała zaszczyt występować przed Królową Brytyjską i Hiszpańską Parą Królewską. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie skrzypiec Stanisława Kawalli i Marii Słubickiej. Odbyła staż artystyczny w Konserwatorium Moskiewskim u Oleha Krysy. Uzyskała także dyplom Dresdner Akademie für Alte Musik w specjalności „skrzypce barokowe” po studiach w klasie Simona Standage’a.

Gra na skrzypcach, altówce oraz na instrumentach średniowiecznych i renesansowych poprzedzających skrzypce.
Jako solistka, kierownik IL Tempo, współpracownik zespołów i orkiestr polskich i międzynarodowych bierze udział w znaczących festiwalach w Polsce i na świecie, dokonuje nagrań dla radia, telewizji oraz firm fonograficznych.

Z Orkiestrą IL Tempo oraz Międzyuczelnianą Orkiestrą Barokową prowadziła od skrzypiec liczne koncerty, w tym wykonania premierowe, transmitowane lub retransmitowane przez Program 2 PR oraz Europejską Unię Nadawców.
W latach 1992-2002 prezentowała autorskie audycje na antenie Programu 2 Polskiego Radia.

Juror światowych i ogólnopolskich konkursów muzyki dawnej i kameralnej. Przewodnicząca Jury i Członek Rady Artystycznej Festiwalu Schola Cantorum w Kaliszu. Jako pedagog prowadzi klasy mistrzowskie, udziela konsultacji i wygłasza wykłady. W latach 1996-2016 kierownik Międzywydziałowego Studium /od 2014 Zakładu Muzyki Dawnej UMFC w Warszawie. Według koncepcji i pod kierownictwem A. Sapiechy odbywały się coroczne wydarzenia artystyczne i naukowe: Forum Muzyka Dawna na UMFC (2003-2017) oraz Sympozja Naukowe „Od źródła do muzycznej interpretacji” (2012-2015). W latach 2009-12 reprezentowała UMFC na Early Music Platform organizowanych przez AEC.

Od 2014 współpracuje z Akademią Sztuki w Szczecinie; w latach 2015-18 jako jej wykładowca. Założycielka (1992), dyrektor i wykładowca Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Warszawie, Prezes Fundacji Concert Spirituel, realizującej te wydarzenia od roku 2000. Trzykrotnie nominowana do „Paszportu” tygodnika „Polityka” w kategorii „muzyka”. W r. 2006 otrzymała od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Honorową Odznakę ZASŁUŻONY DLA KULTURY POLSKIEJ. W 2013 otrzymała od Rady Miejskiej Kalisza tytuł i odznakę „ZASŁUŻONY DLA MIASTA KALISZA”
W 2014 otrzymała Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczno-dydaktyczne. W roku 2020 otrzymała Doroczną Nagrodę Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w dziedzinie Edukacji Artystycznej. W r.2021/22 powołana jako ekspert w dziedzinie Muzyka do Komisji Stypendialnej Ministra Edukacji i Nauki. W roku 2022 od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej otrzymała Brązowy Medal “Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.


Małgorzata Wojciechowska – flecistka, profesor Akademii Muzycznej w Krakowie.

Od wielu lat zajmuje się wykonawstwem muzyki dawnej. Jako pierwsza polska flecistka rozwinęła w naszym kraju profesjonalną tradycję gry na poprzecznym flecie historycznym. Swoją pasję do muzyki oraz inspirację zawdzięcza znakomitym mistrzom pod których kierunkiem kształciła się, takich jak Wilbert Hazelzet, Barthold Kuijken (Królewskie Konserwatorium w Hadze), a także światowej renomy muzykom, z którymi wielokrotnie występowała na estradzie, jak Rachel Brown, Mark Caudle, Simon Standage.

Współpracuje z zespołami i orkiestrami odtwarzającymi muzykę baroku i klasycyzmu w myśl dawnych praktyk wykonawczych. Najdłużej związana jest z zespołem Il Tempo, kierowanym przez Agatę Sapiechę; dokonała wraz z nim licznych nagrań dla Polskiego Radia PR2. Wielokrotnie wystąpiła też jako solistka w koncertach transmitowanych w ramach Letniego Festiwalu Euroradia (EBU Summer Festival) wykonując koncerty fletowe J.J. Quantza, A. Vivaldiego, W.A. Mozarta.

Pośród jej licznych nagrań znajdują się płyty Michel Blavet i Jean-Marie Leclair sonaty fletowe (CD Accord) oraz W kręgu Fryderyka Wielkiego - sonaty fletowe kompozytorów berlińskich (Polskie Radio). Jako solistka wzięła też udział w nagrodzonym Fryderykiem projekcie François Couperin Pièces de clavecin – Władysław Kłosiewicz (2014).Występowała na wielu prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą, w tym jako solistka w ramach VII Międzynarodowej Konwencji The British Flute Society w Manchesterze.

Jako muzyk orkiestrowy najdłużej związana jest z Orkiestrą MACV Warszawskiej Opery Kameralnej, z którą brała udział w licznych koncertach symfonicznych, spektaklach operowych, a także projektach płytowych, w tym w nagraniu wszystkich koncertów fortepianowych W.A. Mozarta.

Koncertowała w Holandii, Anglii, Francji, Niemczech, Ukrainie, Brazylii i Japonii. Prowadziła wiele kursów interpretacji muzyki dawnej, między innymi warsztaty i wykłady w ramach Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie, Forum Muzyki Dawnej na Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie, Ventus Optimus w Łodzi,Oficina de Musica w Kurytybie (Brazylia). Zasiadała w jury Ogólnopolskiego Konkursu na Flet Solo Il Flauto Ricercato w Łodzi. Jest członkiem Rady Fundacji Concert Spirituel, z którą od wielu lat współpracuje jako artysta wykonawca oraz pedagog.

Wioletta Wysopal ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie w klasie fletu traverso dr. hab. Małgorzaty Wojciechowskiej. Ponadto ukończyła również Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia w Nowym Sączu w klasie fletu poprzecznego Ewy Dębskiej.

Szczególne zainteresowanie muzyką dawną przejawiała już od najwcześniejszych lat edukacji. Umiejętności i warsztat doskonali poprzez branie udziału w Akademiach Muzyki Dawnej w kraju i zagranicą. Koncertuje jako solistka i kameralistka grając na instrumencie barokowym oraz klasycznym, a także na współczesnym flecie poprzecznym. Współpracowała z Capellą Cracoviensis, Zabrzańskim Klubem Muzycznym Fortepianarium, z zespołami Concerto Polacco oraz Il Tempo, z Orkiestrą Barokową macierzystej uczelni, ponadto uczestniczyła także w krakowskich festiwalach muzycznych Dni Bachowskie oraz Kraków Bach Festival. Ponadto od 2022 roku jest członkiem Polskiego Towarzystwa Bachowskiego.


Mateusz Kowalski jest jednym z najwybitniejszych gitarzystów młodego pokolenia, według Classical Guitar Magazine muzykiem „spektakularnym”, który rozległy repertuar od renesansu do współczesności wykonuje z niezwykłym znawstwem i wyczuciem stylu oraz z wielką kulturą muzyczną. Występował w najważniejszych salach koncertowych na całym świecie, w tym w Musikverein w Wiedniu oraz Shanghai Grand Theatre, zachwycając publiczność w miastach takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Paryż, Londyn. Można go było usłyszeć już w ponad 20 krajach. Kowalski zasłynął pierwszym w historii wykonaniem na żywo Koncertu fortepianowego f-moll Fryderyka Chopina w aranżacji na gitarę i orkiestrę. Do pierwszego wykonania z {Oh!} Orkiestrą pod dyrekcją Martyny Pastuszki doszło podczas festiwalu „Chopin i Jego Europa” w 2023 roku. Jest zwycięzcą prestiżowych konkursów, w tym 2nd EuroStrings International Competition w Londynie – konkurs, którego uczestnikami mogą zostać wyłącznie zwycięzcy najważniejszych europejskich konkursów gitarowych. Kowalski ma w swoim dorobku już kilka albumów, zarówno jako solista, jak i kameralista. Najważniejsza z nich - „Polish Romantic Guitar” miała swoją premierę w 2021 roku. Nagrania są efektem współpracy z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina. Projekt ten miał duży wkład w spopularyzowanie twórczości Bobrowicza, Horeckiego, Szczepanowskiego i Sokołowskiego, której Kowalski jest zagorzałym propagatorem.

Artysta współpracuje z wieloma wybitnymi muzykami jak Martyna Pastuszka, Vaclav Luks, David Garrett i Marek Pasieczny, Tomasz Radziszewski.

Mateusz Kowalski urodził się w 1995 roku w Koszalinie. Naukę gry na gitarze rozpoczął w wieku 7 lat i przez kolejnych 12 lat uczył się pod kierunkiem Dariusza Schmidta w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie. Następnie ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Ryszarda Bałauszko otrzymując medal Magna cum Laude. Swoje umiejętności doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych muzyków takich jak Sergio Assad, Oscar Ghiglia, Alvaro Pierri. Jednym z najważniejszych pozostaje Konzertexamen w Darmstadt u Tilmana Hoppstocka.

Artysta równolegle do kariery solistycznej rozwija także działalność pedagogiczną, udzielając lekcji mistrzowskich na festiwalach na całym świecie.

Od października 2019 jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie.

Artysta koncertuje na instrumentach tradycyjnych, jak i nowoczesnych, m. in. Jorge Godoy (Martinez) i Philip Woodfield-Oliver Moore. Gra na strunach marki Augustine.


Simon Standage - Zyskał rozgłos jako skrzypek specjalizujący się w wykonawstwie muzyki XVII i XVIII wieku. Po studiach na Uniwersytecie w Cambridge grał w Netherlands Chamber Orchestra pod batutą Szymona Goldberga, następnie zdobył stypendium Commonwealth Fund (tzw. Harkness Fellowship) na studia w zakresie gry skrzypcowej pod kierunkiem Ivana Galamiana w Nowym Jorku. Po powrocie do Anglii występował z London Symphony Orchestra oraz English Chamber Orchestra (przez 4 lata jako II koncertmistrz tej orkiestry). Był też kierownikiem i solistą The English Concert od chwili założenia tego zespołu w 1974 roku aż do roku 1990. Te same funkcje pełnił przez wiele lat w City of London Sinfonia. Nagrał liczne płyty z The English Concert (m.in. Cztery pory roku Vivaldiego nominowane do nagrody Grammy), a także muzykę solową i kameralną (w tym wszystkie koncerty skrzypcowe Mozarta) z Academy of Ancient Music, którą kierował wraz z Christopherem Hogwoodem w latach 1991–95. Od czasu założenia (wspólnie z Richardem Hickoxem) zespołu Collegium Musicum 90 zarejestrował z nim wiele nagrań dla wytwórni Chandos – niezmiennie cieszyły się wysokimi ocenami krytyki.

Simon Standage występuje w Wielkiej Brytanii i poza jej granicami jako solista, kameralista i kierownik orkiestr kameralnych. Przez wiele lat regularnie współpracował z Collegium Musicum Telemann z Osaki oraz Haydn Sinfonietta Wien. Jest prymariuszem Salomon String Quartet (który założył w 1981 roku), specjalizującego się w wykonawstwie muzyki doby klasycyzmu w zgodzie z praktyką historyczną. Kwartet występuje na całym świecie, jak też nagrywa płyty i audycje.

Artysta jest profesorem klasy skrzypiec barokowych w londyńskiej Royal Academy of Music i budapeszteńskiej Akademii Muzycznej im. Ferenca Liszta. Prowadzi również letnie kursy mistrzowskie w różnych krajach Europy, w tym od 1994 roku – w ramach Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Warszawie. Artysta jest honorowym członkiem Fundacji Concert Spirituel. W 2008 roku Simon Standage otrzymał medal za zasługi dla kultury polskiej. W 2009 roku przyznano mu honorowe członkostwo Royal Academy of Music, a rok później został wyróżniony przez władze Magdeburga Georg-Philipp-Telemann-Preis.

Informacja odnośnie dojazdu

Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.

Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.

Galeria

Nadchodzące wydarzenia

Wszystkie wydarzenia

Instagram