Intymny i osobisty obraz wspólnej drogi dwójki przyjaciół do połączenia pozornie niezwiązanych utworów, w którym wspólną nitką staje się refleksja, jaka płynie z trudnych doświadczeń, a muzyka i jej uniwersalność stają się narzędziem do ich przetworzenia.
Zapraszamy Państwa do doświadczenia, jak interpretacje mniej i bardziej znanych melodii stanowiące osobisty dziennik, tworzą swoisty gobelin dźwięków utkany z popularnych piosenek, pereł barokowego repertuaru i irańskich melodii.
Warsaw Sessions zostały sfilmowane w maju 2024 roku w historycznych Salach Redutowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Jest to intymny dialog muzyczny dwojga przyjaciół: Camerona Shahbazi (kontratenora nagrodzonego m. in. prestiżową Opus Klassik) i Sophii Muñoz (pianistki współpracującej m. in. z Metropolitan Opera), udokumentowany przez reżyserkę Jules Sadowski. Warsaw Sessions narodziły się podczas jednej z wieczornych prób. Marzeniem kontratenora Camerona i Sophii było wprowadzenie szerszej publiczności w swój własny świat nocnych sesji-spotkań przepełnionych głębią i szczerością.
Muzyka jest w większości przearanżowana, częściowo przez samych Shahbazi’ego i Muñoz, przeplatana różnymi stylami kulturowymi, różnymi gatunkami i uczuciami. W założeniu Warsaw Sessions składają hołd czerpaniu z historii, jednocześnie tworzą niepowtarzalne chwile, łącząc tradycje z całego świata. Świadczą o przekonaniu, że słuchanie się nawzajem z pokorą, uczenie się od siebie z otwartym umysłem, z szacunkiem i z miłością jest nie tylko możliwe, ale i konieczne.
Oprócz prezentacji swoich własnych aranżacji, artyści włączyli do programu również utwory innych, bliskich im kompozytorów i aranżerów, jak m. in. C. W. Gluck, Phillip Glass, James Blake, Claudio Monteverdi, Fazil Say, Jon Batiste.
To prestiżowe wydarzenie jest równocześnie światową premierą koncertową tego wyjątkowego projektu.
Christoph W. Gluck – Che puro ciel z opery Orfeusz i Eurydyka
Phillip Glass – Orphée’s Room z Orphée Suite na fortepian
Claudio Monteverdi – Adagiati, Poppea… Oblivion soave z opery Koronacja Poppei
Henry Purcell – Music for a While (oryginalny wstęp i aranżacja: Golfam Khayam, przearanżowane przez S. Muñoz / C. Shahbazi)
Ewan MacColl – The First Time Ever I Saw Your Face (arr. Roberta Flack, arr. James Blake)
Black is the Colour of My True Love’s Hair – arr. S. Muñoz, C. Shahbazi
Louis Armstrong – What a Wonderful World (arr. Jon Batiste)
Fazil Say – Black Earth
George F. Haendel – Son Stanco … Deggio Morire, O Stelle z opery Siroe, re di Persia
Joaquin Rodrigo – Nani nani
Googoosh – Dar Emtedad-e Shab (arr. S. Muñoz)
Hayedeh – Bavar Kon (arr. S. Muñoz)
Shanehayat (arr. S. Muñoz)
Gogoosh – Lalaee (arr. S. Muñoz)
Program z autorskim komentarzem artystów w języku angielskim do pobrania tutaj.
Cameron Shahbazi kontratenor
Sophia Muñoz fortepian
Bilety wyprzedane
Sophia Muñoz
Ceniona akompaniatorka, pianistka Sophia Muñoz regularnie koncertuje z Emily D'Angelo, Cameron Shahbazi i Hera Hyesang Park. Absolwentka Lindemann Young Artist Program w Metropolitan Opera(2016), Sophia pracowała jako solowa repetytorka w Komische Oper Berlin w latach 2017-2022 i była odpowiedzialna za muzyczne przygotowanie oper takich jak Oedipe Enescu (2021), Die Nase Szostakowicza (2018, 2021) i The Bassarids Henzego pod batutą Vladimira Jurowskiego (2019). W poprzednich sezonach była asystentką dyrygenta w Metropolitan Opera przy L'Italiana in Algieri (2016) pod batutą Jamesa Levine'a. W 2021 roku towarzyszyła Deutsche Grammophon's Yellowlounge celebrując Międzynarodowy Dzień Kobiet z Nadine Sierra, Herą Hyesang Park i Bomsori Kim. Pojawiła się również w programie Hope@Home nadawanym przez telewizję ARTE (2020). Jest regularnym gościem na LacMus Festival w Tremezzina, Lago di Como. Ponadto Sophia występowała w recitalach z takimi artystami jak Jakub Józef Orliński, René Barbera, Jonathan Tetelman, Rihab Chaieb, Ewa Płonka i Szymon Komasa. Była etatową pianistką w Internationale Meistersinger Akademie (2017, 2016, 2015, 2013), a także pianistką obsługującą Eppaner Liedsommer (2016). Sophia rozpoczęła swoją naukę pod kierunkiem znanego pedagoga Jura Margulisa. Otrzymała MM(2014) i BM(2012) w Mannes College the New School for Music, gdzie kontynuowała swoje kształcenie u Cristiny Stanescu, Vlada Iftinca i Pavliny Dokovskiej. Obecnie jest pracownikiem muzycznym w Dallas Opera oraz gościnnym członkiem wydziału Akademii Opery Narodowej w Warszawie. Mówi po angielsku, niemiecku, francusku, włosku i uczy się polskiego.
Cameron Shahbazi
Wschodząca gwiazda kontratenor Cameron Shahbazi, chwalony za swój pełny, donośny głos i osobistą i piękną barwę głosu (De Trouw), jest ceniony za swoje uznane interpretacje muzyki barokowej i współczesnej. W 2023 roku został nagrodzony prestiżową nagrodą Opus Klassik w kategorii „Innowacyjny koncert roku” za swój pomysł zatytułowany „Kobieta. Życie. Wolność”, koncert charytatywny w Oper Frankfurt wyprodukowany na rzecz praw człowieka w Iranie.
Sezon 2024-25 niesie wiele ekscytujących projektów dla Camerona Shahbaziego. Kontratenor ma swój długo oczekiwany debiut w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie jako Tolomeo w Giulio Cesare w produkcji Calixto Bieto. W Vancouver Opera zadebiutuje w roli The Refugee w Flight Jonathana Dove'a. Opierając się na wielkim sukcesie nowej opery George'a Benjamina Picture a day like this wystawionej przez Daniela Jeanneteau i Marie-Christine Somę, Shahbazi trzykrotnie zaprezentuje uznaną interpretację: w Opéra Comique w Paryżu, Opéra national du Rhin i w Grand Théâtre de Luxembourg.
Najważniejsze wydarzenia ostatnich sezonów Camerona Shahbaziego obejmują jego debiut w roli Hamora w nowej inscenizacji Jephty Händla autorstwa Olivera Mearsa w Royal Opera House w Londynie. Zaśpiewał rolę Tolomeo w Giulio Cesare w nowej produkcji na Glyndebourne Festival (reż. David McVicar) i w Dutch National Opera (reż. Calixto Bieto) w Amsterdamie pod batutą Emmanuelle Haïm. Cameron Shahbazi zadebiutował w Bayerische Staatsoper w Monachium jako Anfinomo w Il ritorno/The Year of Magical Thinking, nowatorskiej produkcji opery Monteverdiego połączonej z tekstem znanej amerykańskiej pisarki Joan Didion. Na Festiwalu w Aix-en-Provence kontratenor wystąpił w światowej premierze Picture a Day Like This George'a Benjamina. Dzięki tej produkcji zadebiutował później w Linbury Theater w Londynie, co zaowocowało nominacja do Olivier Award. Cameron Shahbazi zastąpił również innego artystę w roli Tolomeo (Tolomeo, Re di Egitto) z Basel Chamber Orchestra podczas dwóch koncertów w Concertgebouw w Amsterdamie oraz w Palau de la Música Catalana w Barcelonie.
Jako rozchwytywany wykonawca koncertowy Shahbazi śpiewał w Carmina Burana Carla Orffa z Royal Stockholm Philharmonic, Stabat Mater Pergolesiego z Orchestre de l'Opéra Royal w Wersalu oraz uznanym Dream of the Song George'a Benjamina na kontratenor i chór żeński z Gürzenich Orchestra w Kolonii. Po zaproszeniu na Lipski Festiwal Bachowski kontratenor oddał hołd genialnemu kompozytorowi podczas wielkiej gali plenerowej u boku Lang Langa, Daniela Hope'a i Gewandhausorchester Leipzig. Do rodzimej Kanady powrócił, aby zaśpiewać Mesjasza Händla w Koerner Hall w Toronto. Z Orchestre National de Lille wykonal Written on Skin George’a Benjamina na koncercie pod batuta Alexandre’a Blocha. Kontratenor zaprezentował recitale solowe z pianistą Malcolmem Martineau pod auspicjami Oper Frankfurt i na Paris Sainte-Chapelle Opéra Festival w Paryzu z Jeffem Cohenem.
Do jego kolejnych osiagnieć należą : debiut w Oper Frankfurt jako Oberon w nowej inscenizacji Snu Nocy Letniej oraz udział w Internationale Händel-Festspiele Karlsruhe, gdzie wcielił się w tytułową rolę w Tolomeo, re d'Egitto w produkcji Benjamina Lazara. Jego rola Pierwszego Anioła/Chłopca w operze George'a Benjamina Written on Skin w Oper Köln pod dyrekcją François-Xaviera Rotha przyniosła kontratenorowi jednomyślne uznanie krytyków. Również w Kolonii kontratenor śpiewał partię Guildensterna w nowej produkcji Hamleta kompozytora Bretta Deana pod batutą Duncana Warda.
Jako artysta współpracujący z Dutch National Opera Studio w sezonie 2019/20 stworzył rolę Siergieja Diagilewa w nowej operze Willema Jetha Ritratto, która była jednym z bestsellerów według The Guardian w zakresie koncertów operowych i klasycznych do obejrzenia podczas pierwszego lockdownu COVID-19. Inne występy obejmują rolę Disinganno w Il trionfo del Tempo e del Disinganno Händla w Theater Aachen oraz tytułową rolę w Il Giasone Cavalliego w Opera NEO.
Cameron Shahbazi otrzymał prestiżowe międzynarodowe wyróżnienia, takie jak Sylva Gelber Award (2021), Walter Prystawski Prize (2021) i Dame Kiri Te Kanawa Foundation Award (2019). Był finalistą Veronica Dunne International Singing Competition w 2019 r., otrzymał nagrodę Royal Opera House Covent Garden Prize na International Belvedere Competition w 2018 r., drugą nagrodę na Innsbruck’s Cesti Competition w 2018 r. oraz główne nagrody na Opéra Avignon Jeunes Espoirs Competition w 2017 r.
Urodzony w Hamilton Shahbazi jest absolwentem Uniwersytetu w Toronto i Conservatorium van Amsterdam, a także wdzięcznym stypendystą Fundacji Jacqueline Desmarais i Staetshuys Fonds.
https://www.cameronshahbazi.com/
Fundacja Nowa Miodowa i ZPSM Nr 1 w Warszawie
fot. Aleksandra Modrzejewska
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.