Gabriel Fauré – Pawana op. 50
Carl Maria von Weber – I Koncert klarnetowy f-moll op. 73 cz. II i III
Camille Saint-Saëns – II Koncert fortepianowy g-moll op. 22
przerwa
Johannes Brahms – Koncert skrzypcowy D-dur op. 77
Agnieszka Natanek klarnet
Marcelina Rucińska skrzypce
Filip Pacześny fortepian
Marek Wroniszewski dyrygent
Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa
Brak dostępnych wejściówek
Darmowe wejściówki dostępne w serwisie Bilety24
Fundacja Nowa Miodowa, ZPSM Nr 1 w Warszawie, Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa.
Pierwszy w 2024 roku (z czterech w bieżącym sezonie) koncert w ramach cieszącego się uznaniem i powodzeniem cyklu „Nowa Miodowa”, organizowanego od października 2021 roku ponownie da okazję spotkania Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa z utalentowanymi uczniami Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1. Stanowi to szczególnie miłe wypełnienie misji Orkiestry oraz idei jej Patrona – wspierania i inspirowania młodych muzyków u progu ich kariery, dając im cenną możliwość współpracy z profesjonalnym (chociaż także młodym!) zespołem. Umiejętności uczniów muszą być wysokiej próby, by sprostać tak trudnemu dziełu, jak Koncert skrzypcowy D-dur op. 77 Brahmsa, tworzony z myślą o wielkim wioliniście swej epoki Josephie Joachimie i pełen nowatorskich, budzących w chwili premiery zdumienie rozwiązań – zaprezentuje go uczennica prof. Magdaleny Szczepanowskiej, Marcelina Rucińska. Agnieszka Natanek z klasy prof. Krzysztofa Zbijowskiego wykona pełen wdzięku i błyskotliwej wirtuozerii w duchu brillant I Koncert f-moll Webera, w którym solowy klarnet wkroczył na romantyczną scenę. Także fascynujący, pełen kontrastów Koncert fortepianowy gmoll francuskiego neoromantyka Camille’a Saint-Saënsa stawia duże wymagania soliście – to lubiane dzieło zabrzmi w interpretacji ucznia prof. Joanny Ławrynowicz-Just, Filipa Pacześnego. Bogaty, skupiony na muzyce XIX wieku program dopełni nostalgiczna Pawana op. 50 Gabriela Fauré, w której orkiestra zaprezentuje swój kunszt. Za dyrygencki pulpit powróci Marek Wroniszewski, przez wiele lat współpracujący z naszą Orkiestrą jako kierownik orkiestry i zastępca dyrektora, obecnie zaś będący dyrektorem Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.
Agnieszka Natanek - uczennica w VI klasie klarnetu prof. Krzysztofa Zbijowskiego w OSM II st. im. Zenona Brzewskiego w ZPSM Nr 1 – „Nowa Miodowa” w Warszawie. Klarnet to dla Agnieszki wielka pasja i pomysł na życie. Potwierdzeniem tej tezy, są Jej liczne osiągnięcia w wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach klarnetowych, udziały w koncertach, oraz zaliczone warsztaty klarnetowe.
Najważniejsze sukcesy to: dwukrotnie II miejsce w XXI i XVII Międzynarodowym Konkursie Pro Bohemia w Ostrawie, II miejsce w I Międzynarodowym Konkursie Muzycznym POWER SUNRISE w Skierniewicach, III miejsce w XV i I miejsce w XIII Festiwalu Klarnetowym Piotrków Trybunalski, Srebrny Dyplom w V i Złoty Dyplom w IV Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych „FINALIS” w Białymstoku, I miejsce w International Contest „Online Wave” - Fiestalonia Milenio (Hiszpania), I miejsce w International Art Contest ,,Adria Art Fest 2021" (Słowenia), - I nagroda w 95th Anniversary Edition Concours International De Musique Et D’art Dramatique Leopold Bellan (Paryż), I miejsce w MIMC- Medici International Music Competition (Anglia), Grand Prix – VIII Rome International Music Competition (Włochy)…
Agnieszka jest laureatką Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Czterokrotnie zdobyła Stypendium Prezydenta Miasta Jaworzno w dziedzinie sztuki. Od 2020r nieprzerwanie uczestniczy w Programie ZDOLNI w KFnrD.
Marcelina Rucińska ma 16 lat. Obecnie jest uczennicą klasy V Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Z. Brzewskiego w ZPSM Nr 1 w Warszawie, w lasie skrzypiec prof. Magdaleny Szczepanowskiej i prof. Agnieszki Cypryk. Swoje umiejętności doskonaliła na wielu kursach i warsztatach muzycznych m.in. w Łańcucie, Krakowie, Nowym Sączu, Podkowie Leśnej, Puławach oraz Dolnym Kubinie. Miała szczęście grać w różnych ciekawych miejscach takich jak: na Zamku Królewskim w Warszawie, Zamku w Łańcucie, Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Warmińsko – Mazurskiej w Olsztynie i w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Wielkim przeżyciem dla niej był koncert z towarzyszeniem orkiestry w Żylinie na Słowacji, gdzie zagrała Koncert skrzypcowy g-moll op.26 Maxa Brucha. W 2020 roku była stypendystką Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego, a w 2022 i 2023 była stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Filip Pacześny urodził się 5 maja 2006 roku. Jest uczniem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II stopnia imienia Zenona Brzewskiego w ZPSM Nr 1 w Warszawie w klasie fortepianu prof. Joanny Ławrynowicz-Just. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 6 lat. Na swoim koncie ma wiele nagród na konkursach rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Do jego ostatnich nagród należą m.in. III Nagroda na XIX Festiwalu Pianistycznym Chopinowskie Interpretacje Młodych czy I nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „PER ASPERA AD ASTRA” w Kielcach, może się pochwalić także tytułem laureata Estrady Młodych podczas 57 Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku. Na sali koncertowej „Nowa Miodowa” zarejestrował Trio Fortepianowe e-moll op. 67 Dymitra Szostakowicza. Koncertował na Sali Koncertowej Filharmonii Świętokrzyskiej, w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach , dworze w Powsinie (XXVII Międzynarodowy Festiwal Pianistyczny "Floralia Muzyczne"), Pałacu w Bugaju (Festiwal „Chopin en vacances”) w Pałacu Na Wodzie w Łazienkach Królewskich oraz na Zamku Królewskim. Od 2018 roku jest stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. Jest również dwukrotnym stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia artystyczne.
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.