Michał Pepol - Cellotapes / premiera (Przeniesiony)

19:00

Z przyczyn niezależnych od Artysty i Organizatorów koncert został przełożony z 11 października 2024 na 10 listopada 2024 o godz. 19.00.

Po projekcie Kora ∞ Michał Pepol wychodzi z cienia - dosłownie i w przenośni. Nie umieszcza już w centrum innego twórcy, lecz swoim nowym albumem Cellotapes wprost opowiada prawdę o sobie, podsumowuje dotychczasowe dokonania i jednocześnie stawia wyraźny krok w przyszłość. 

Cellotapes to zbiór utworów na wiolonczelę i elektronikę, ale także gra słów, bo tytuł w języku angielskim to po prostu „taśmy klejące”. Zamysłem Michała jest, aby te „taśmy” były ideą spinającą różne gatunkowo utwory w spójną całość. Narracja albumu jest intrygująca: od klasyki Bacha ujętej w nowe ramy, poprzez premierę fonograficzną jednego z najważniejszych utworów na wiolonczelę Pawła Mykietyna i kultowe dzieła europejskiego i amerykańskiego minimalizmu Pärta i Reicha, aż po nową muzyka Michała, która kreśli kierunki rozwoju artysty na przyszłość.


Wykonawcy:

Michał Pepol wiolonczela 


Bilety:

Zakupione wcześniej bilety zachowują ważność lub przysługuje możliwość ich zwrotu.

Zwrotu można dokonać w ciągu 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail z systemu bilety24.pl na adres podany przy zakupie, za pośrednictwem załączonego formularza.


Bio:

Michał Pepol 

Wiolonczelista, aranżer, kompozytor. To klasycznie wykształcony muzyk, który nie mieści się w ramach gatunków, artysta wiecznie głodny nowych doświadczeń, przekroczeń, nieoczywistych kontekstów. Jest współzałożycielem Royal String Quartet, pomysłodawcą i współorganizatorem Festiwalu Kwartesencja w Warszawie, kuratorem Festiwalu Klangor na Warmii oraz autorem serii koncertów Dotykafonie w Nowym Teatrze w Warszawie. W październiku 2024 ukaże się jego drugi solowy album Cellotapes nakładem Polskiego Radia. 

W 2022 roku zadebiutował solowym albumem Kora nieskończoność (Agora Muzyka), który zawiera nieznane i niewydane nagrania legendarnej Kory Jackowskiej, a za który zebrał entuzjastyczne recenzje: Michał Pepol nie jest na tej płycie tylko muzykiem i kompozytorem, ale czarownikiem (Mariusz Szczygieł). Na tyle znam Korę, że z ręką na sercu mogę powiedzieć, że pokochałaby samego Michała i natychmiast zaliczyłaby go do swojego kosmosu (Kamil Sipowicz). Album został uznany za jedną z 10 najlepszych polskich płyt 2022 roku przez tygodnik Polityka, TVN 24 i Onet. To wydawnictwo wyjątkowe, wielowymiarowe i nowatorskie (TVN 24); Nieprzewidywalny i oryginalny dźwiękowy portret Kory, stworzony w czasie, kiedy wydawało się, że na jej temat nikt już nie ma niczego do dodania (Gazeta Wyborcza); Pepolowi udało się sprawić, że głos Kory, jej śpiew i mowa swobodnie przekraczają granice światów i lokują się w nieskończoności (Polityka). Michał za płytę otrzymał nominację do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii „Osobowość Roku 2022”. W 2023 roku album ukazał się w wersji winylowej z czterema premierowymi utworami.

Pepol jest twórcą takich projektów jak Dźwięk odnaleziony we współpracy z Pawłem Bownikiem (Nowy Teatr, 2016), Milczenie syren w duecie z Magdaleną Cielecką (zamówienie MSN, 2017), czy Among Angels (2017) zrealizowanym w Puszczy Białej. Jest autorem muzyki do spektakli Markusa Öhrna Trzy epizody z życia rodziny (2021) i Fobia (2023), a od 2015 roku występuje w spektaklu Krzysztofa Warlikowskiego Francuzi. Do stworzenia instalacji dźwiękowej Stoimy pod murami getta zaprosił wielką damę polskiej piosenki Sławę Przybylską (ŻiH, 2022). 

Jest współtwórcą albumu Ralpha Kamińskiego Kora, a projekt ten, nagrodzony Fryderykiem 2021, zagrał na ponad 50 koncertach. Z triem Trimagine zdobył II nagrodę oraz Nagrodę specjalną im. Czesława Niemena na Festiwalu Folkowym Polskiego Radia Nowa Tradycja w 2019, gdzie doceniono niezwykłe aranżacje autorstwa Michała. Współpracuje z wieloma artystami: z Bartkiem Wąsikiem współtworzy duet Dwóchgłos, występuje także m.in. z Natalią Przybysz, Melą Koteluk, Kubą Krzewińskim (dvd Contre dla Bołt Records 2019), Olgą Mysłowską i Patrykiem Zakrockim (album Leggerezza). Wystąpił na wielu festiwalach, takich jak Warszawska Jesień, Off, Męskie Granie, Nostalgia, Ephemera, Pomada, Enter, Słuchy, Etno Kraków, Dni Tranströmerowskie, Szalone Dni Muzyki czy Festiwal Prawykonań. 

Jest częstym gościem na antenie radiowej Dwójki, swoje recitale zarejestrował także dla TVP Kultura, gdzie był kuratorem serii koncertów Kultura na żywo. Od 2003 roku prowadzi klasę kameralistyki w Liceum Muzycznym im. K. Szymanowskiego w Warszawie. W 2022 roku otrzymał stypendium artystyczne m.st. Warszawy.


Opis projektu:

Cellotapes

Po projekcie Kora ∞ Michał Pepol wychodzi z cienia – dosłownie i w przenośni. Nie umieszcza już w centrum innego twórcy, lecz swoim nowym albumem Cellotapes wprost opowiada prawdę o sobie. Wiolonczelista, który nie mieści się w ramach gatunku i chodzi własnymi ścieżkami, tym razem skupia się na czystej muzyce, i – niczym klamrą – spina całość utworami, które sam skomponował. Artysta oryginalny i wiecznie głodny nowych doświadczeń podsumowuje swoje dotychczasowe dokonania i jednocześnie stawia wyraźny krok w przyszłość. 

Cellotapes scala idea połączenia głosu solowego wiolonczeli ze skomponowanymi wcześniej warstwami elektronicznymi. W latach osiemdziesiątych XX wieku powiedzielibyśmy, że to utwory na wiolonczelę i taśmę – wynikało to z faktu, iż elektronika towarzysząca soliście odtwarzana była fizycznie z taśmy. Określenie pozostało, mimo że z czasem nośnik analogowy został wyparty przez nagrania cyfrowe. Album Cellotapes jest zbiorem utworów na wiolonczelę i elektronikę, ale także grą słów, bo tytuł w języku angielskim to po prostu „taśmy klejące”. Zamysłem Michała jest, aby te „taśmy” były ideą spinającą różne gatunkowo utwory w jedną spójną całość.

Album ma intrygująco ułożoną narrację. To kompozycje z niezwykłą energią i pulsem, które iskrzą się i emanują harmonicznym rozedrganiem. To klasyka Bacha ujęta w nowe ramy i wprowadzona w dialog ze współczesnością. To premiera fonograficzna jednego z najważniejszych utworów na wiolonczelę Pawła Mykietyna. To świadomy zabieg klasycznie wykształconego muzyka, by głos solowy oddać wiolonczeli elektronicznej, a grupę żywych wiolonczel uczynić jedynie tłem dla linii melodycznej. To kultowe dzieła europejskiego i amerykańskiego minimalizmu Pärta i Reicha. To wreszcie nowa muzyka Michała, która kreśli kierunki rozwoju artysty na przyszłość.


Organizatorzy:

Fundacja Nowa Miodowa, ZPSM Nr 1 w Warszawie, Toinen Music


Fot. Magda Wunsche / Aga Samsel


Informacja odnośnie dojazdu

Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.

Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.

Galeria

Nadchodzące wydarzenia

Wszystkie wydarzenia

Instagram