W feerii repertuarowych propozycji, w awangardowych połączeniach i interpretacjach, intymnie – o burzeniu murów i uczeniu się od różnych kultur.
Nagrodzony prestiżową Opus Klassik kontratenor Cameron Shahbazi i współpracująca m. in. z Metropolitan Opera i Deutsche Grammophon pianistka Sophia Muñoz w spotkaniu, które połączy kultury i style – także te muzyczne i interpretacyjne. Korzystając ze swojej wyjątkowej wrażliwości i dzięki osobistej muzycznej drodze, artyści opowiedzą i udowodnią, że słuchanie się nawzajem z pokorą i otwartym umysłem, uczenie się od siebie z szacunkiem i z miłością jest nie tylko możliwe, ale przede wszystkim konieczne.
Myślą przewodnią projektu Warsaw Sessions, którego fragmenty wraz ze słowem towarzyszącym usłyszymy podczas kolejnego spotkania Lekcji Muzyki, jest „Niech muzyka sprawi, że wszystkie twoje problemy i troski na chwilę znikną”. Kiedy usłyszycie Państwo What a Wonderful World Louisa Armstronga w aranżacji Jona Batiste ale i Music for a While Henry’ego Purcella aranżacji i w wykonaniu tej dwójki przełamujących konwencje artystów, z pewnością się uda.
Pomysł na projekt Warsaw Sessions narodził się podczas jednej z prób. Artyści, których wieczorne spotkania szybko nabrały głębi i otwartości, zapragnęli podzielić się swoim prywatnym światem z szerszą publicznością nagrywając Warsaw Sessions – innowacyjny cyfrowy koncert-wywiad dwójki przyjaciół, który po raz pierwszy na Lekcjach Muzyki przekształcą w koncert na żywo.
W kolejnej odsłonie cyklu Lekcje Muzyki, Muñoz i Shahbazi – klasycznie wykształceni artyści, poprzez słowo i muzykę podzielą się z Państwem własną interpretacją bardziej i mniej znanych melodii formułując je w swoisty dziennik, a dokonają tego za pomocą unikalnej mieszanki muzycznych stylów i gatunków z całego świata – od Henrego Purcella do Louisa Armstronga z domieszką Fryderyka Chopina. Dowiecie się również Państwo jak wyglądał proces przygotowywania filmu Warsaw Sessions, czym kierowali się artyści dobierając repertuar koncertów na żywo, a także dlaczego wierzą, że tu leży przyszłość muzyki klasycznej.
Wydarzenie w języku angielskim.
Prapremierowe wykonania wybranych utworów z projektu Warsaw Sessions, którego światowa premiera koncertowa odbędzie się w Nowej Miodowej 15.11.2024.
Cameron Shahbazi kontratenor
Sophia Muñoz fortepian
Bilety wyprzedane.
Cykl koncertów.
O czym gramy na Lekcjach Muzyki? Tytuł z lekkim przymrużeniem oka, ponieważ nie do końca lekcje i nie tylko muzyki… Koncerty, które planujemy dla Państwa, w otwartej i luźniejszej atmosferze, to prawdziwe muzyczne spotkania z wybitnymi polskimi i zagranicznymi artystami, podczas których wykonawcy zagrają i opowiedzą – czasem o muzyce, czasem o sobie, a czasem po prostu o tym, co im w duszy zagra. Każdy z koncertów jest inny, ale we wszystkich muzyce towarzyszy swoboda. Ponieważ lekcje w Nowej Miodowej są wyjątkowe.
Sophia Muñoz
Ceniona akompaniatorka, pianistka Sophia Muñoz regularnie koncertuje z Emily D'Angelo, Cameronem Shahbazi i Hera Hyesang Park. Absolwentka Lindemann Young Artist Program w Metropolitan Opera(2016), Sophia pracowała jako solowa repetytorka w Komische Oper Berlin w latach 2017-2022 i była odpowiedzialna za muzyczne przygotowanie oper takich jak Oedipe Enescu (2021), Die Nase Szostakowicza (2018, 2021) i The Bassarids Henzego pod batutą Vladimira Jurowskiego (2019). W poprzednich sezonach była asystentką dyrygenta w Metropolitan Opera przy L'Italiana in Algieri (2016) pod batutą Jamesa Levine'a. W 2021 roku towarzyszyła Deutsche Grammophon's Yellowlounge celebrując Międzynarodowy Dzień Kobiet z Nadine Sierra, Herą Hyesang Park i Bomsori Kim. Pojawiła się również w programie Hope@Home nadawanym przez telewizję ARTE (2020). Jest regularnym gościem na LacMus Festival w Tremezzina, Lago di Como. Ponadto Sophia występowała w recitalach z takimi artystami jak Jakub Józef Orliński, René Barbera, Jonathan Tetelman, Rihab Chaieb, Ewa Płonka i Szymon Komasa. Była etatową pianistką w Internationale Meistersinger Akademie (2017, 2016, 2015, 2013), a także pianistką obsługującą Eppaner Liedsommer (2016). Sophia rozpoczęła swoją naukę pod kierunkiem znanego pedagoga Jura Margulisa. Otrzymała MM(2014) i BM(2012) w Mannes College the New School for Music, gdzie kontynuowała swoje kształcenie u Cristiny Stanescu, Vlada Iftinca i Pavliny Dokovskiej. Obecnie jest pracownikiem muzycznym w Dallas Opera oraz gościnnym członkiem wydziału Akademii Opery Narodowej w Warszawie. Mówi po angielsku, niemiecku, francusku, włosku i uczy się polskiego.
Cameron Shahbazi
Wschodząca gwiazda kontratenor Cameron Shahbazi, chwalony za swój pełny, donośny głos i osobistą i piękną barwę głosu (De Trouw), jest ceniony za swoje uznane interpretacje muzyki barokowej i współczesnej. W 2023 roku został nagrodzony prestiżową nagrodą Opus Klassik w kategorii „Innowacyjny koncert roku” za swój pomysł zatytułowany „Kobieta. Życie. Wolność”, koncert charytatywny w Oper Frankfurt wyprodukowany na rzecz praw człowieka w Iranie.
Sezon 2024-25 niesie wiele ekscytujących projektów dla Camerona Shahbaziego. Kontratenor ma swój długo oczekiwany debiut w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie jako Tolomeo w Giulio Cesare w produkcji Calixto Bieto. W Vancouver Opera zadebiutuje w roli The Refugee w Flight Jonathana Dove'a. Opierając się na wielkim sukcesie nowej opery George'a Benjamina Picture a day like this wystawionej przez Daniela Jeanneteau i Marie-Christine Somę, Shahbazi trzykrotnie zaprezentuje uznaną interpretację: w Opéra Comique w Paryżu, Opéra national du Rhin i w Grand Théâtre de Luxembourg.
Najważniejsze wydarzenia ostatnich sezonów Camerona Shahbaziego obejmują jego debiut w roli Hamora w nowej inscenizacji Jephty Händla autorstwa Olivera Mearsa w Royal Opera House w Londynie. Zaśpiewał rolę Tolomeo w Giulio Cesare w nowej produkcji na Glyndebourne Festival (reż. David McVicar) i w Dutch National Opera (reż. Calixto Bieto) w Amsterdamie pod batutą Emmanuelle Haïm. Cameron Shahbazi zadebiutował w Bayerische Staatsoper w Monachium jako Anfinomo w Il ritorno/The Year of Magical Thinking, nowatorskiej produkcji opery Monteverdiego połączonej z tekstem znanej amerykańskiej pisarki Joan Didion. Na Festiwalu w Aix-en-Provence kontratenor wystąpił w światowej premierze Picture a Day Like This George'a Benjamina. Dzięki tej produkcji zadebiutował później w Linbury Theater w Londynie, co zaowocowało nominacja do Olivier Award. Cameron Shahbazi zastapil również innego artyste w roli Tolomeo (Tolomeo, Re di Egitto) z Basel Chamber Orchestra podczas dwóch koncertów w Concertgebouw w Amsterdamie oraz w Palau de la Música Catalana w Barcelonie.
Jako rozchwytywany wykonawca koncertowy Shahbazi śpiewał w Carmina Burana Carla Orffa z Royal Stockholm Philharmonic, Stabat Mater Pergolesiego z Orchestre de l'Opéra Royal w Wersalu oraz uznanym Dream of the Song George'a Benjamina na kontratenor i chór żeński z Gürzenich Orchestra w Kolonii. Po zaproszeniu na Lipski Festiwal Bachowski kontratenor oddał hołd genialnemu kompozytorowi podczas wielkiej gali plenerowej u boku Lang Langa, Daniela Hope'a i Gewandhausorchester Leipzig. Do rodzimej Kanady powrócił, aby zaśpiewać Mesjasza Händla w Koerner Hall w Toronto. Z Orchestre National de Lille wykonal Written on Skin George’a Benjamina na koncercie pod batuta Alexandre’a Blocha. Kontratenor zaprezentował recitale solowe z pianistą Malcolmem Martineau pod auspicjami Oper Frankfurt i na Paris Sainte-Chapelle Opéra Festival w Paryzu z Jeffem Cohenem.
Do jego kolejnych osiagnieć należą : debiut w Oper Frankfurt jako Oberon w nowej inscenizacji Snu Nocy Letniej oraz udział w Internationale Händel-Festspiele Karlsruhe, gdzie wcielił się w tytułową rolę w Tolomeo, re d'Egitto w produkcji Benjamina Lazara. Jego rola Pierwszego Anioła/Chłopca w operze George'a Benjamina Written on Skin w Oper Köln pod dyrekcją François-Xaviera Rotha przyniosła kontratenorowi jednomyślne uznanie krytyków. Również w Kolonii kontratenor śpiewał partię Guildensterna w nowej produkcji Hamleta kompozytora Bretta Deana pod batutą Duncana Warda.
Jako artysta współpracujący z Dutch National Opera Studio w sezonie 2019/20 stworzył rolę Siergieja Diagilewa w nowej operze Willema Jetha Ritratto, która była jednym z bestsellerów według The Guardian w zakresie koncertów operowych i klasycznych do obejrzenia podczas pierwszego lockdownu COVID-19. Inne występy obejmują rolę Disinganno w Il trionfo del Tempo e del Disinganno Händla w Theater Aachen oraz tytułową rolę w Il Giasone Cavalliego w Opera NEO.
Cameron Shahbazi otrzymał prestiżowe międzynarodowe wyróżnienia, takie jak Sylva Gelber Award (2021), Walter Prystawski Prize (2021) i Dame Kiri Te Kanawa Foundation Award (2019). Był finalistą Veronica Dunne International Singing Competition w 2019 r., otrzymał nagrodę Royal Opera House Covent Garden Prize na International Belvedere Competition w 2018 r., drugą nagrodę na Innsbruck’s Cesti Competition w 2018 r. oraz główne nagrody na Opéra Avignon Jeunes Espoirs Competition w 2017 r.
Urodzony w Hamilton Shahbazi jest absolwentem Uniwersytetu w Toronto i Conservatorium van Amsterdam, a także wdzięcznym stypendystą Fundacji Jacqueline Desmarais i Staetshuys Fonds.
https://www.cameronshahbazi.com/
Fundacja Nowa Miodowa i ZPSM Nr 1 w Warszawie
Cykl koncertów "Lekcje Muzyki" w Nowej Miodowej - Sali Koncertowej Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie
Przedsięwzięcie stanowi rozwinięcie cyklu koncertowego "Lekcje Muzyki", odbywającego się w zaawansowanej akustycznie, kameralnej i przyjaznej sali Nowa Miodowa w Warszawie. Innowacyjna formuła koncertów zakłada spotkanie z artystami w swobodnej atmosferze, gdzie w przystępny sposób opowiedzą oni także o wybranym zagadnieniu. Tematyka koncertów/lekcji skupia się wokół idei nowatorstwa i otwartości. Dodatkowo koncerty zostaną opublikowane jako podcast w największych serwisach, co utrwali ideę i zwiększy ich zasięg. Celem jest zbudowanie świadomości odbiorców kultury wysokiej poprzez realizację niskoemisyjnego cyklu koncertów, a w konsekwencji rozwinięcie i utrwalenie kompetencji cyfrowych i społeczno-kulturalnych odbiorców i twórców.
fot. Aleksandra Modrzejewska
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.