Johann Sebastian Bach/Antonio Vivaldi – Koncert d-moll BWV 596
Paul Hindemith – II Sonata organowa
Sigfrid Karg-Elert – Sequenz Nr 2 in c-moll
Sigfrid Karg-Elert – I Preludium C-dur
5 Negro Spirituals: Father, I Adore You
A Perfect Sacrifice
Remember Me
Were You There
Holy Spirit, Rain Down
Joanna Lalek sopran
Marcin Zieliński organy
Wstęp wolny
Fundacja Nowa Miodowa i ZPSM Nr 1 w Warszawie
Marcin Zieliński - Kompozytor, organista, aranżer. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000) i w klasie kompozycji prof. Stanisława Moryto (2002). Swoją wiedzę i umiejętności dotyczące muzyki barokowej pogłębiał w Accademia Internazionale della Musica w Mediolanie. Uczestniczył też w kursach Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu w Warszawie.
Utwory Marcina Zielińskiego były wykonywane w Polsce i za granicą. Nagranie jego Concertino na klarnet i orkiestrę smyczkową zostało zamieszczone na płycie klarnecisty Artura Pachlewskiego Koncerty klarnetowe wydanej przez DUX w 2003 roku.
Jako organista występował w Polsce, Mołdawii, Rumunii, Białorusi, Luksemburgu i we Włoszech, biorąc udział w wielu festiwalach i cyklach koncertowych (m.in.: Legnickie Conversatorium Organowe, Międzynarodowy Festiwal Jeunesses Musicales – Kielce, Mahutny Boża – Mohylew, Vespri d'Organo in Sant’ Alessandro – Mediolan).
Jako instrumentalista współpracował m. in. z Leszkiem Możdżerem, Krzysztofem Herdzinem, Orkiestrą Kameralną AUKSO, Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, Polish Sinfonietta oraz z Warszawskim Chórem Międzyparafialnym.
Joanna Lalek - z urodzenia warszawianka, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie klawesynu prof. Władysława Kłosiewicza oraz w klasie śpiewu prof. Anny Radziejewskiej.
W latach 2005-2006 studiowała śpiew w Accademia Internazionale della Musica w Mediolanie. Swój warsztat wokalny rozwijała pod kierunkiem Olgi Pasiecznik i Jacka Laszczkowskiego.
Jako solistka występowała m. in. na festiwalu Kolory Polski , festiwalu oper barokowych Dramma per Musica, Festiwalu Jazzu Tradycyjnego Złota Tarka, Enter Enea Festival, Nostalgia Festival, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Warszawie, Festiwalu Muzycznym w Greifswaldzie, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwalu Incarnatus Est, a także w ramach cyklu koncertów Bach 200 UW na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Filharmonii Narodowej, Bałtyckiej, Szczecińskiej, Słupskiej, Częstochowskiej i Podkarpackiej. Śpiewała w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im.Witolda Lutosławskiego, Studiu Polskiego Radia im.Władysława Szpilmana, a także w Studiu Koncertowym im. Agnieszki Osieckiej, koncertom tym towarzyszyły transmisje radiowe.
Występowała w Teatrze Polskim w Warszawie wykonując wokalne partie solowe w przedstawieniu Hekabe w reżyserii Karoliny Labahua z muzyką Aleksandra Kościowa. W 2017 roku kreowała partię Medei w operze F. Cavallego Il Giasone w reżyserii Michała Zdunika w Teatrze Collegium Nobilium, rok później partię Oberto w operze G.F.Haendla Alcina w reżyserii Jacka Tyskiego, a w roku 2019 partię Drugiej Damy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta w reżyserii Giovanniego Castellanosa w Warszawskiej Operze Kameralnej.
Joanna Lalek współpracuje z zespołami: The New Art Ensemble, Kwadrofonik, LuteDuo, Gang Tango, Tango Attack, Ensemble Hyacinthus, Consortium Sedinum, Gradus ad Parnassum i Royal Baroque Ensemble.
Ze względu na swoje rozległe możliwości wokalne śpiewa także muzykę popularną, współczesną, jazzową i gospel. Występuje pod scenicznym pseudonimem Lala Czaplicka wraz z założonym przez siebie zespołem Orkiestra Adria specjalizującym się w graniu polskiej muzyki popularnej okresu międzywojennego. W 2021 roku nagrała monograficzną płytę z kompozycjami Władysława Szpilmana.W 2022 roku wzięła udział w światowym prawykonaniu tang kompozycji Jerzego Maksymiuka dedykowanych artystce.
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.