Bilety

Koncerty Organowe - Jarosław Wróblewski / Joanna Okoń / Piotr Hausenplas

19:00

Koncert w ramach cyklu koncertów organowych w Sali Organowej im. T. Jarzęckiego w ZPSM Nr 1. 


Program:

Mieczysław Surzyński (1866-1924) - Fantazja A-dur

I. [bez tytułu]

II. Elegia

III. Finale

Jarosław Wróblewski – organy

 

Josef Rheinberger (1839-1901) – Suite c-moll op. 149 (1887)

I. Con moto

II. Thema mit Veränderungen

III. Sarabande

IV. Finale

Jonanna Okoń – skrzypce

Piotr Hausenplas – wiolonczela

Jarosław Wróblewski - organy


Wykonawcy:

Jarosław Wróblewski organy 

Joanna Okoń skrzypce 

Piotr Hausenplas wiolonczela


Bilety:

Bilety dostępne w serwisie Bilety24 od 29.04.25 od godz. 19:00


Organizator:

Fundacja Nowa Miodowa i ZPSM Nr 1 w Warszawie


Bio:

Jarosław Wróblewski (ur. 1967 roku w Białymstoku) – polski organista, dyrygent, związany z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Karierę artystyczną rozpoczął jeszcze w czasie studiów. Jako solista, dyrygent i muzyk kameralny wykonał kilkaset koncertów występując w Polsce, Czechach, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, na Ukrainie oraz biorąc udział w licznych prawykonaniach utworów kompozytorów współczesnych (Wolfgang Seierl, Werner Raditschnig, Hossam  Mahmoud, Dariusz Przybylski, Krzesimir Dębski, Adam Tański, Janusz Raczyński, Piotr Grinholc, Andrzej Karałow).

Oprócz występów solowych współpracował z wieloma orkiestrami i zespołami wokalno-instrumentalnymi (Orkiestra Filharmonii Narodowej, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Collegium Musicum St. Gallen, Sinfonieorchester der Hochschule Mozarteum, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej), jak również z solistami i zespołami, uczestnicząc w koncertach i nagraniach.

Przez wiele lat współpracował z Międzynarodowym Towarzystwem im. Paula Hofhaymera w Salzburgu, dla którego przygotował liczne produkcje muzyczne.

Kształcenie muzyczne rozpoczął w PSM I i II st. w Białymstoku w klasie akordeonu, a następnie w klasie organów prof. Marii Terleckiej. W latach 1988–1993 studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, którą ukończył z wynikiem bardzo dobrym w klasie organów prof. Józefa Serafina i prof. Magdaleny Czajki.

W latach 1993–2002 studiował w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mozarteum w klasie prof. Heriberta Metzgera, którą ukończył z wyróżnieniem i nagrodą Ministra Republiki Austrii, a od roku 1995 na wydziale Katolickiej Muzyki Kościelnej, gdzie uzyskał dyplomem z wyróżnieniem w specjalnościach: organy, dyrygentura chóralna, improwizacja organowa i kompozycja kościelna.

Jest finalistą i laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów organowych. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich i zajęciach prowadzonych między innymi przez:  Nicolausa Harnoncourta, Hansa Joachima Rotscha, Anthony Spiriego, Hansa Haselböcka, Michaela Radulescu, Guy Boveta, Christopha Bosserta i innych.

Jarosław Wróblewski jest absolwentem Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki w UMFC w Warszwie. Doktorat w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka uzyskał w roku 2006 w AM w Krakowie, zaś stopień doktora habilitowanego w roku 2016. W latach 2002–2012 pracował w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II prowadząc klasę organów oraz zajęcia z harmonii modalnej.

Oprócz pracy artystycznej prowadzi ożywioną działalność naukową i popularyzatorską (wykłady, seminaria, kursy mistrzowskie, publikacje, projekty interdyscyplinarne, organizacja festiwali muzycznych, udział w jury konkursów muzycznych).

Ma na swoim koncie szereg nagrań płytowych, w tym nagranie wszystkich dzieł organowych Jehana Alaina oraz premierowej płyty z twórczością organową i kameralną Andrzeja Nikodemowicza.

Jarosław Wróblewski jest profesorem, a zarazem Dyrektorem Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, a także nauczycielem organów w PSM im. J. Elsnera w ZPSM Nr 1 w Warszawie. Pełni funkcję eksperta Ministerstwa Edukacji i Nauki, a także konsultanta Centrum Edukacji Artystycznej. Pod jego kierunkiem powstało dziewięć prac doktorskich w dyscyplinie „sztuki muzyczne”.


Joanna Okoń – artystka wywodząca się z rodziny o wieloletnich tradycjach muzycznych. Na estradach koncertowych występowała od najmłodszych lat, grając z matką – pianistką Aliną Jasielską-Okoń.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (studia magisterskie w klasie

prof. Janusza Kucharskiego oraz studia podyplomowe pod kierunkiem prof. Jana Staniendy).

W 2012 r. zakończyła staż artystyczny w klasie prof. Konstantego Andrzeja Kulki. Kunszt i wrażliwość muzyczną doskonaliła m.in. u słynnej skrzypaczki Mariny Jaszwili oraz podczas prowadzonego przez Filharmoników Wiedeńskich Międzynarodowego Kursu Orkiestrowego w Attergau (Austria), gdzie przez kilka letnich sezonów pracowała pod okiem takich dyrygentów jak sir Neville Marriner, Fabio Luisi, Shandor Vegh, Leopold Hager oraz Heinrich Schiff. 

Wystąpiła m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej w Kobe (Japonia). Brała udział  w projekcie muzycznym Mity organizowanym przez Jeunesses Musicales i przedstawionym w Teatrze Małym w Warszawie oraz Teatrze im St. Witkacego w Zakopanem. Współpracowała z tak słynnymi zespołami muzycznymi, jak: Warszawscy Soliści Concerto Avenna pod kierunkiem Andrzeja Mysińskiego oraz Sinfonia Varsovia.  Jako członek orkiestry Sinfonia Varsovia  brała udział w renomowanych festiwalach m.in. Yehudi Menuhin Festiwal w Gstaad, Montreux, La Roque d’Antheron, Aix-en-Provence, Schleswig-Holstein i wielu innych, współpracując z takimi dyrygentami jak Lorin Maazel, Charles Dutoit, Valery Gergiev, Emmanuel Krivine, Andres Mustonen, Krzysztof Penderecki, Marc Minkowski, Jerzy Semkow, Jerzy Maksymiuk, Grzegorz Nowak. Podczas koncertów towarzyszyła min. takim solistom jak Martha Argerich,  Renaud Capuçon, Augustin Dumay, James Galway, Nigel Kennedy, Misha Maisky, Anne-Sophie Mutter, Maria João Pires, Ivo Pogorelic.

W czerwcu 2018 roku jako członek kwartetu Pan-Ton wystąpiła z Davidem Krakauerem podczas Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Żydowskiej w Krakowie wykonując specjalnie napisany na tę okazję kwintet Dybuk kompozytora Wlada Marhuletsa. 

W 2014 roku artystka wraz z pianistką Natalią Zubko i wiolonczelistką Anną Wróbel nagrała płytę z dziełami kameralnymi Henryka Melcera wydaną przez wytwórnie Acte-Prealable.  Od tego czasu artystka aktywnie zaczęła poszukiwać nieodkrytych utworów kompozytorów związanych z Polską, których efektem było wydanie w 2018 roku płyty z udziałem Katarzyny Glensk pt. Polish Impressions, z premierowymi nagraniami utworów m.in. Wacława Niemczyka, Stanisława Lipskiego czy Adama Wieniawskiego. Materiał ten, już jako program koncertowy Polish Landscapes wraz z Katarzyną Glensk z sukcesami prezentowany był m.in. w salach  Weill Recital Hall, w Carnegie Hall w Nowym Yorku oraz Shanghai East China Normal University. 

Autorka projektu przywraca pamięć o zapomnianych polskich kompozytorach oraz ich kameralnych utworach, które zaginęły „w ostatniej, zakurzonej szufladzie”, a okazały się być prawdziwymi muzycznymi perełkami.

Joanna Okoń jest  pedagogiem w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. 


Piotr Hausenplas – wiolonczelista, profesor UMFC w Warszawie, absolwent tej uczelni w klasach Kazimierza Michalika i Andrzeja Zielińskiego. 

Jest laureatem II nagrody Ogólnopolskiego Konkursu Wiolonczelowego im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu w 1987 roku oraz I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec nad Morawicą (Czechy) w 1993 roku. 

Piotr Hausenplas prowadzi szeroką działalność koncertową, występując jako solista i kameralista. Koncertował z orkiestrami polskimi i zagranicznymi (m.in. Warszawscy Soliści Concerto Avenna, Camerata Akademia, Filharmonia w Ostrawie). Chętnie nawiązuje współpracę artystyczną z zespołami kameralnymi (np. Kwartet Camerata, Kwartet Prima Vista) i wybitnymi polskimi artystami: Barbarą Halską, Edwardem Wolaninem, Maciejem Grzybowskim, Lechem Napierałą, Tytusem Wojnowiczem, Magdaleną Szczepanowską, Katarzyną Dudą, Jakubem Jakowiczem, Krzysztofem Chorzelskim. 

Wspólnie z pianistką Ewą Skardowską oraz skrzypkiem Adamem Zarzyckim tworzy Varsovia Piano Trio, z którym koncertował w Wielkiej Brytanii, Danii, Turcji, Rumunii, Białorusi, Bułgarii, Czechach, Bułgarii, Mołdawii, Chinach. Wraz z Varsovia Piano Trio nagrał płytę Polish Chamber Music dla wytwórni DUX (2005).  

W Roku Chopinowskim 2010 prezentował dzieła kameralne Chopina m.in. w Gruzji, Egipcie, Turcji, Arabii Saudyjskiej. 

W 2014 roku dokonał nagrań dla firmy SIGNUM na płytę Dreamscape z utworami kameralnymi Andrzeja Panufnika w setną rocznicę urodzin kompozytora. 

Piotr Hausenplas dokonał nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia. 

Obok działalności koncertowej zajmuje się pracą pedagogiczną na UMFC w Warszawie, jak również podczas mistrzowskich kursów letnich (m.in. w Nowym Sączu). Wielokrotnie zasiadał w jury krajowych i międzynarodowych konkursów wiolonczelowych i kameralnych. Ponadto stale współpracuje z orkiestrą Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, gdzie pełni funkcję solisty, a zarazem koncertmistrza wiolonczel.


Informacja odnośnie dojazdu

Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.

Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.

Galeria

Nadchodzące wydarzenia

Wszystkie wydarzenia

Instagram