
Tym razem „w Polsce, czyli w centrum”. Co odnajdujemy z naszej perspektywy w muzyce „artystów wędrówki”, których doświadczenia znamionuje kulturowe przemieszczenie? Zamysł programowy Ensemble Modern i Warszawskiej Jesieni ze specjalnymi zamówieniami na tę okoliczność. Szczególne podziękowania za zaangażowanie w powstanie tych i kolejnych utworów dla Instytutu Adama Mickiewicza.
Arash Yazdani Shimmering of White Phosphorous: Incidental music to commiserate the state of being (2024)* na zespół (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Instytutu Adama Mickiewicza)
Katarina Gryvul SKVYRK (2024)* na amplifikowany zespół, buchla easel i elektronikę (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Instytutu Adama Mickiewicza)
Anda Kryeziu Infuse: Playtime (2021) na zespół
Anna Sowa Friction of the Wooden Dragon (2024)* na zespół i elektronikę (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Instytutu Adama Mickiewicza)
Alex Paxton Don’t Leave Me Behind (2025)* na duży zespół (zamówienie Wigmore Hall, Ensemble Modern, Philharmonie Essen i Muziekgebouw aan ’t IJ Amsterdam)
* pierwsze wykonanie w Polsce
ENSEMBLE MODERN:
Dietmar Wiesner flet, flet piccolo, flet basowy
Christian Hommel obój
Jaan Bossier klarnet, klarnet basowy
Johannes Schwarz fagot
Thomas Mittler waltornia
Sava Stoianov trąbka
Uwe Dierksen puzon, puzon tenorowy
Ueli Wiget fortepian
Hermann Kretzschmar fortepian
David Haller perkusja
Rainer Römer perkusja
Jagdish Mistry skrzypce
Giorgos Panagiotidis skrzypce
Megumi Kasakawa altówka
Eva Böcker wiolonczela
Annie Jacobs-Perkins wiolonczela
Paul Cannon kontrabas
Norbert Ommer reżyser dźwięku
Felix Dreher inżynier dźwięku
Katarina Gryvul buchla easel
Jonathan Stockhammer dyrygent
Bilety dostępne w serwisie kicket od 2.09.2025
Wydarzenie w ramach ICCS (International Composer & Conductor Seminars) Ensemble Modern i International Ensemble Modern Academy, wspierających młodych kompozytorów i dyrygentów.
ICCS są finansowane przez Fundację Aventis.
Koncert zorganizowany przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza i Austriackiego Forum Kultury.
Współorganizatorem koncertu jest Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM Nr 1 w Warszawie.
Tym razem tematyka Warszawskiej Jesieni nie odnosi się do estetyki i materiału dźwiękowego. Tak było na przykład w zeszłym roku, kiedy Festiwal był anonsowany hasłem „przenikania” i traktował o wędrówce zjawisk muzycznych pomiędzy epokami i różnymi gatunkami muzycznymi. Tegoroczna Warszawska Jesień nie ma nawet sprecyzowanej idei problemowej, jak na przykład edycja zatytułowana „Res Publica” z roku 2017 – o stanie relacji społecznych w stulecie niepodległości Polski – czy „Pneuma” w 2019, kiedy badaliśmy tęsknotę za uciekającym współczesnemu człowiekowi wymiarem duchowym, za spójnością świata. (...)
Więcej na stronie: Warszawska Jesień
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.