
Co dalej z nami? Odpowiadając na to pytanie festiwale Gaudeamus, Warszawska Jesień, New Music Dublin i Transit łączą siły, aby spotkać nową, obiecującą generację interdyscyplinarnych kompozytorów z belgijskim Nadar Ensemble. Tu nie zabraknie działań poza dźwiękowych, obiektowych i instalacyjnych, także połączenia w czasie realnym z kompozytorem-biegaczem (Paulem Scullym) zdążającym na miejsce koncertu. Czy mu się uda być na czas? Czy my też umkniemy przeciwnościom?
Kuba Krzewiński Interwencja #2 ** wyk. Phoebe Bognár flet, Weston Olencki programowanie
Matthew Grouse To put words in my mouth (2025)* na skrzypce, saksofon barytonowy, gitarę elektryczną, perkusję, elektronikę, wideo i światło (zamówienie Gaudeamus Festival)
Eveline Vervliet The silence that sounds in its absence (2025)* na fortepian, gitarę elektryczną, zabawkę elektroniczną, wideo na żywo, live electronics (zamówienie Transit Festival 20.21 Leuven)
Nina Fukuoka Yuggoth (2025)* na wiolonczelę, puzon, fortepian, elektronikę i wideo (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Instytutu Adama Mickiewicza)
Paul Scully Personal Best (2025)* na skrzypce, klarnet, fortepian, perkusję, komentatora sportowego, biegacza, wideo na żywo i elektronikę (zamówienie New Music Dublin/Contemporary Music Centre Ireland)
** premiera
* pierwsze wykonanie w Polsce
NADAR ENSEMBLE:
Marieke Berendsen skrzypce
Nico Couck gitara elektryczna
Yves Goemaere perkusja
Elisa Medinilla fortepian
Pieter Matthynssens dyrektor artystyczny, wiolonczela
Thomas Moore puzon
Bertel Schollaert saksofon
Dries Tack klarnet
Wannes Gonnissen projekcja dźwięku
Stefan Prins dyrektor artystyczny
Izumi Yoshida efekty specjalne w wideo do utworu Yuggoth Niny Fukuoki
Bilety dostępne w serwisie kicket od 2.09.2025
Wydarzenie przygotowane w ramach Nadar Summer School w dniach 25–30.08.2025 we współpracy pomiędzy Warszawską Jesienią, Gaudeamus Festival, New Music Dublin/Contemporary Music Centre Ireland i Transit Festival 20.21 Leuven.
Koncert zorganizowany przy wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza.
Współorganizatorem koncertu jest Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM Nr 1 w Warszawie.
Tym razem tematyka Warszawskiej Jesieni nie odnosi się do estetyki i materiału dźwiękowego. Tak było na przykład w zeszłym roku, kiedy Festiwal był anonsowany hasłem „przenikania” i traktował o wędrówce zjawisk muzycznych pomiędzy epokami i różnymi gatunkami muzycznymi. Tegoroczna Warszawska Jesień nie ma nawet sprecyzowanej idei problemowej, jak na przykład edycja zatytułowana „Res Publica” z roku 2017 – o stanie relacji społecznych w stulecie niepodległości Polski – czy „Pneuma” w 2019, kiedy badaliśmy tęsknotę za uciekającym współczesnemu człowiekowi wymiarem duchowym, za spójnością świata. (...)
Więcej na stronie: Warszawska Jesień
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.