Bilety / Tickets

Master in Class: Pianohooligan. o improwizacji

11:00

W ramach cyklu warsztatów Master in Class dla uczniów warszawskich szkół muzycznych, ponownie otwieramy nasze drzwi dla szerszej publiczności, tym razem na spotkanie wokół improwizacji, ze słynącym z pionierskiego i unikalnego podejścia do niej, znakomitym pianistą i kompozytorem – Piotrem Orzechowskim (aka Pianohooligan).

Pianohooligan zainicjował unikalną, ogólnopolską serię spotkań edukacyjnych, które łączą świat muzyki klasycznej i improwizowanej, inspirując młodych muzyków do rozbudzenia kreatywności, przełamywania schematów oraz odkrywania nowych sposobów interpretacji muzyki. 

Tym razem w Nowej Miodowej punktem wyjścia dla recitalu i rozmowy będzie autorski cykl 24 Preludiów, który jeszcze w tym roku ukaże się w formie wydawnictwa nutowego. Miniatury fortepianowe pochodzą z głośnego albumu Orzechowskiego 24 Preludes & Improvisations (2017, Decca Classics/Universal Music Polska), nagrodzonego m.in. „O!Lśnieniem” Onetu, który otwiera na dyskusję o przenikaniu się sfer interpretacji i improwizacji. 


Bilety:

Wstęp wolny / bezpłatne wejściówki dostępne w serwisie Bilety24  od 04.10.2025 godz. 11:00

Liczba miejsc ograniczona


Organizator:

Fundacja Nowa Miodowa, Zespół Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie

Zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Partnerzy: 


Bio:

Piotr Orzechowski ‘Pianohooligan’

Pianista, improwizator, kompozytor. Od głośnego zwycięstwa na szwajcarskim Montreux Jazz Solo Piano Competition 2011 pozostaje jednym z najbardziej ekscytujących polskich twórców muzycznych. Swoimi kreacjami artystycznymi prowokuje do pytań i redefiniuje szablony wyobrażeń o akcie twórczym i występie scenicznym. Każdy album Orzechowskiego staje się wydarzeniem o nieoczywistym, ponadgatunkowym przesłaniu, w wersji koncertowej od lat docierając na wszystkie kontynenty.

Pianohooligan posługuje się indywidualnym językiem muzycznym rozpiętym na granicy stylistyk, od macierzystej muzyki improwizowanej i klasycznej, po awangardę i muzykę elektroniczną. Bezkompromisowy dekonstruktor twórczości Krzysztofa Pendereckiego, artystyczny partner Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Sinfonii Varsovii, czy gwiazd światowego jazzu jak Randy Brecker, Avishai Cohen czy Carlos Zíngaro, oraz wielkich osobowości muzyki współczesnej i elektronicznej, by wymienić tylko Philipa Glassa, Adriana Utleya z Portishead i Williama Basinskiego – koncentruje się jednak przede wszystkim na autorskiej twórczości solowej, która wymyka się prostym gatunkowym podziałom.

Orzechowski jest autorem uznanych, pionierskich przedsięwzięć wydawniczych, jak m.in. Dziady (2019, Anaklasis/PWM) na kwartet jazzowy z plejadą gigantów muzyki ambientowej, monumentalnego dzieła solowego 24 Preludes & Improvisations (2017, Decca Classics) nawiązującego formą do DWK J.S. Bacha, czy radykalnego Experiment: Penderecki (2012, Decca Classics) powstałego we współpracy z samym kompozytorem, dającego skuteczny asumpt do artystycznego dialogu między światem jazzu i muzyki nowej. Laureat nagrody „O!Lśnienia” Onetu, regularnie wyróżniany przez Gazetę Wyborczą, Rzeczpospolitą, Jazz Forum czy RadioJAZZ.FM, wielokrotnie nominowany do nagrody „Fryderyk” i „Koryfeusz Muzyki Polskiej”.

Absolwent Berklee College of Music oraz Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Najnowsze, czwarte wydawnictwo solowe Pianohooligana pt. Critique of Swing in Two Parts to zarazem analityczne i pełne ciepła spojrzenie na zjawisko swingu, kwestionujące jego dotychczasowe, potoczne znaczenie.


Informacja odnośnie dojazdu

Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.

Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.

Gallery

Upcoming events

All events

Instagram