Piotr Grinholc Mała fantazja i fuga na organy
Jarosław Wróblewski
Krzysztof Penderecki Sinfonietta per archi, cz. I
Johann Sebastian Bach Preludium i fuga G dur, II t. DWK
Mikołaj Majkusiak Trzy Miniatury na akordeon
Dawid Rydz
Andrzej Nikodemowicz Wariacje nt. Ave Maris Stella na organy
Jarosław Wróblewski
Domenico Scarlatti Sonata K. 1
Anatolij Kusyakow Sonata nr 6
Dawid Rydz
Andrzej Karałow Pejzaż niestworzony na dwa akordeony i organy (prawykonanie)
Dawid Rydz
Adam Maksymienko
Jarosław Wróblewski
Dawid Rydz akordeon
Jarosław Wróblewski organy
Adam Maksymienko akordeon
Brak wolnych miejsc.
Fundacja Nowa Miodowa i ZPSM Nr 1 w Warszawie
Dawid Rydz naukę gry na akordeonie rozpoczął w 2003 roku w SM I st. w Goleniowie, którą ukończył 2008 roku. W tym samym roku zaczął uczęszczać do SSM II st. w Szczecinie, którą ukończył z wyróżnieniem w 2014 roku. Kolejny etap jego edukacji przypada na lata 2014-2019, kiedy to odbył studia I i II stopnia na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w klasie akordeonu prof. Klaudiusza Barana, prof. Rafała Grząki oraz dr. hab. Grzegorza Palusa. W tym samym roku podjął studia na Royal Danish Academy of Music w klasie prof. Geira Draugsvolla, które ukończył w roku 2022 z wyróżnieniem. Obecnie jest studentem Szkoły Doktorskiej UMFC.
Dawid jest laureatem ponad 40 nagród w kategorii solowej oraz kameralnej m.in (Grand Prix na Międzynarodowym konkursie akordeonowym w Wiedniu, I nagroda na Międzynarodowym Konkursie w Pradze, II nagroda na Międzynarodowym konkursie w Przemyślu, II nagroda na Międzynarodowym konkursie w Klinghental, I nagroda na Międzynarodowym konkursie w Wilnie, I nagroda na Międzynarodowym konkursie akordeonowym w Puli, a także III nagroda na Międzynarodowym konkursie w Castelfidardo.
Od 2017 roku prowadzi czynną działalność pedagogiczną. W 2019 podjął pracę na stanowisku nauczyciela gry na akordeonie w ZPSM nr 1 w Warszawie. Jego uczniowie są laureatami polskich i zagranicznych konkursów akordeonowych. Jest zapraszany jako specjalista w dziedzinie sztuki gry na akordeonie na konsultacje oraz do jury zagranicznych konkursów akordeonowych.
Od 2018 do 2021 roku był członkiem zespołu muzyki nowej Delirium Ensemble, założonego przez dyrygenta i wiolonczelistę Wiktora Kociubana. Pod koniec 2018 roku razem z prof. Johannesem Walterem w ramach projektu LUFT zapoczątkował wprowadzenie e-akordeonu do literatury mikrotonowej. Spowodowało to powstanie kilkunastu kompozycji z użyciem tego instrumentu. W ramach swojej działalności artystycznej prawykonał ponad 30 utworów na akordeon solo, z taśmą oraz kameralnie, polskich oraz zagranicznych kompozytorów, takich jak: Żaneta Rydzewska, Demetre Gamsachurdia, Andy Kryeziu, Caspar Johannes Walter, Aleksandra Kaca, Szymon Strzelec czy Teoniki Rożynek.
Artysta jest czynnie koncertującym solistą oraz kameralistą w Polsce i za granicą. Występował m. in. w takich salach, jak Wigmore Hall w Londynie, Pierre Boulez Saal w Berlinie, Filharmonia Zielonogórska, Filharmonia Szczecińska, Filharmonia Gorzowska, Pałac Belwederski, Zamek Królewski w Warszawie, Łazienki Królewskie, Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinie, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego.
Jarosław Wróblewski (ur. W 1967 roku w Białymstoku) – polski organista, dyrygent, związany z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Jako solista, dyrygent i muzyk kameralny występował w Polsce, Czechach, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, na Ukrainie, biorąc udział w licznych prawykonaniach utworów kompozytorów współczesnych (Wolfgang Seierl, Werner Raditschnig, Hossam Mahmoud, Dariusz Przybylski, Krzesimir Dębski, Adam Tański).
Oprócz występów solowych współpracował z wieloma orkiestrami i zespołami wokalno-instrumentalnymi (Orkiestra Filharmonii Narodowej, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Collegium Musicum St. Gallen, Sinfonieorchester der Hochschule Mozarteum, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej), jak również z solistami i zespołami, uczestnicząc w koncertach i nagraniach. Przez wiele lat współpracował z Międzynarodowym Towarzystwem im. Paula Hofhaymera w Salzburgu, dla którego przygotował liczne produkcje muzyczne.
Jest finalistą i laureatem krajowych i międzynarodowych konkursów organowych. Uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich i zajęciach prowadzonych między innymi przez: Nicolausa Harnoncourta, Hansa Joachima Rotscha, Anthony Spiriego, Hansa Haselböcka, Michaela Radulescu, Guy Boveta, Christopha Bosserta i innych.
Kształcenie muzyczne rozpoczął w PSM I i II st. w Białymstoku w klasie akordeonu, a następnie w klasie organów prof. Marii Terleckiej. W latach 1988 – 1993 studiował w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, którą ukończył z wynikiem bardzo dobrym w klasie organów prof. Józefa Serafina i prof. Magdaleny Czajki. W latach 1993 – 2002 studiował w Hochschule für Musik und darstellende Kunst Mozarteum w klasie prof. Heriberta Metzgera, którą ukończył z wyróżnieniem i nagrodą Ministra Republiki Austrii, a od roku 1995 na wydziale Katolickiej Muzyki Kościelnej, gdzie uzyskał dyplomem z wyróżnieniem w specjalnościach: organy, dyrygentura chóralna, improwizacja organowa i kompozycja kościelna.
Oprócz pracy artystycznej Jarosław Wróblewski prowadzi ożywioną działalność naukową i popularyzatorską (wykłady, seminaria, kursy mistrzowskie, publikacje, projekty interdyscyplinarne, organizacja festiwali muzycznych, udział w jury konkursów muzycznych). Jest absolwentem Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki w UMFC w Warszawie. Doktorat w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka uzyskał w roku 2006 w Akademii Muzycznej w Krakowie, zaś stopień doktora habilitowanego w roku 2016. W latach 200 2– 2012 pracował w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II prowadząc klasę organów oraz zajęcia z harmonii modalnej.
Jarosław Wróblewski jest pedagogiem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie na stanowisku profesora uczelni, a także jest nauczycielem gry na organach w ZPSM Nr 1 w Warszawie.
Adam Maksymienko rozpoczął naukę gry na akordeonie w wieku 7 lat w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II st. nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie w klasie Roberta Kuśmierskiego. Od 2013 roku studiował na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Klaudiusza Barana i as. dr hab. Rafała Grząki. W 2018 roku uzyskał na wymienionej wyżej uczelni dyplom z wyróżnieniem oraz tytuł magistra sztuki. Następnie kształcił się na Folkwang Universität der Künste w Essen (Niemcy) w ramach studiów podyplomowych Konzertexamen w klasie prof. Mie Miki, które ukończył w 2024 roku. Obecnie kontynuuje naukę na w Szkole Doktorskiej UMFC w Warszawie.
Jako solista i kameralista prezentował się na największych scenach w Polsce i za granicą. W swoim dorobku posiada występy m.in. na festiwalu Warszawska Jesień. Koncertował w krajach takich jak: Austria, Chiny, Czechy, Hiszpania, Litwa, Niemcy, Rosja, Słowacja, Szwajcaria, Ukraina, Włochy.
Brał udział w ponad 50 konkursach akordeonowych w kategorii studenckiej – zawodowej, na których wielokrotnie zdobywał nagrody. Największymi jak dotąd osiągnięciami artysty jest zwycięstwo na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Wilnie w 2017 roku oraz I nagroda na X i XII Konkursie Akordeonowym im. Andrzeja Krzanowskiego w Czechowicach-Dziedzicach w 2018 roku. Prócz tego występował w finałach tak prestiżowych konkursów akordeonowych, jak: Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy w Klingenthal (2014, 2017), CMA Trophee Mondial w Martigny (2015), Międzynarodowy Konkurs Akordeonowy w Moskwie (2015).
Adam Maksymienko wykazuje ogromne zainteresowanie literaturą polską i zagraniczną; poprzez nią stara się jak w jak najbardziej efektywny sposób propagować instrument. Ma na swoim koncie liczne polskie prawykonania nowo powstałych dzieł. W roku 2018 artysta dokonał nagrania swojej debiutanckiej płyty: Reminiscence of the Future – Sonatas for accordion wydanej przez wytwórnię Dux. Znajdują się na niej utwory trzech wybitnych kompozytorów uznawanych za najważniejszych twórców literatury akordeonowej: Sonata nr 3 Władysława Zołotariowa, Sonata Et Expecto Sofii Gubaiduliny, Sonata nr 3 Reminiscence of the Future Wiaczesława Siemionowa. W 2023 roku brał udział w projekcie nagrania kompletnego cyklu Studiów Andrzeja Krzanowskiego.
Artysta prowadzi również działalność pedagogiczno-naukową. Wielokrotnie udzielał lekcji mistrzowskich w ramach warsztatów i kursów muzycznych. Swoją wiedzę przekazywał też prowadząc wykłady dla uczniów i studentów w ramach sesji naukowych i seminariów. Występuje również w roli jurora na konkursach międzynarodowych. Za swoje osiągnięcia artystyczne został uhonorowany stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska 2019”.
Ze względu na prace remontowe związane z budową trasy tramwajowej do Wilanowa i torowiska na ul. Rakowieckiej, dojazd do naszej siedziby jest obecnie utrudniony. Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami tutaj.
Dla zachowania komfortu zachęcamy również do przyjazdu na wydarzenie odpowiednio wcześniej.